Veelgestelde vragen aan Grind.be

Chat

1. Op welke wijzen kan ik betalen?

U kunt op diverse wijzen betalen:

  • Bancontact (ook bekend als Mister Cash) en KBC / CBC / Belfius
  • Vooraf per bank
  • Creditcard
  • Paypal
  • iDEAL
  • Klarna (Achteraf Betalen)
Bancontact (ook bekend als Mister Cash) en KBC / CBC / Belfius
U kunt eenvoudig, maar zeer veilig betalen met uw debitcard via uw eigen bank. Kies hiervoor in het bestelmenu de betaalmethode "Bancontact" of kies uw eigen bank. Nadat u op Bestelling Plaatsen heeft geklikt, wordt u doorgestuurd naar de beveiligde betaalpagina van uw bank. Dit loopt via onze betaalprovider.

Vooraf per bank via bankoverschrijving
U betaalt het verschuldigde bedrag voor levering per bank (zie Betaalmethoden voor rekeninggegevens). Let op: de levertermijn gaat pas in als de betaling door Kranendonk B.V. ontvangen is, dit is doorgaans binnen 1-2 werkdagen.

Creditcard / Bancontact / Mister Cash:
U kunt eenvoudig, maar zeer veilig betalen met uw creditcard. Kies hiervoor in het bestelmenu de betaalmethode "Credit Cards". Nadat u op Bestelling Plaatsen heeft geklikt, wordt u doorgestuurd naar de beveiligde betaalpagina van uw kaartmaatschappij. Dit loopt via onze betaalprovider.

Paypal:
Kies hiervoor in het bestelmenu de betaalmethode "Paypal". Nadat u op Bestelling Plaatsen heeft geklikt, wordt u doorgestuurd naar de beveiligde betaalpagina van Paypal. U betaalt dan met uw Paypal-account. Deze kunt u eenvoudig koppelen aan uw bankrekening of Credit Card, zodat u in enkele klikken veilig online kunt betalen.

 

iDEAL (Nederlandse banken):
U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Kies hiervoor in het bestelmenu de betaalmethode "iDEAL" met bijbehorende bank. Nadat u op Bestelling Plaatsen heeft geklikt, wordt u doorgestuurd naar de beveiligde betaalpagina van uw bank. Dit loopt via onze betaalprovider Ingenico Payments.

Klarna:
Wij bieden achteraf betalen aan via Klarna. Koop vandaag, en geniet direct na bezorging alvast met volle teugen van uw aankoop. Kies hiervoor in het bestelmenu de betaalmethode "Klarna Pay Later". Nadat u op Bestelling Plaatsen heeft geklikt, wordt u doorgestuurd naar de beveiligde betaalpagina van Klarna. Dit loopt via onze betaalprovider.
Na bestelling ontvangt u per e-mail een digitale factuur van Klarna. U heeft vervolgens 30 dagen de tijd om te betalen. De betalingsgegevens kunt u terugvinden op de digitale factuur. U betaalt dus aan Klarna en niet aan ons.

 

2. Wat is het levergebied van Grind.be?

Wij leveren in heel België.

 

3. Wat kost het bezorgen bij Grind.be?

Wij rekenen een vaste bezorgtoeslag per bestelling, ongeacht het aantal bags/stuks. Zie de pagina Bezorgkosten voor alle details en mogelijkheden. Verder bieden wij altijd gratis levering binnen 3 werkdagen bij een orderbedrag hoger dan €1250.

Losgestorte materialen worden altijd gratis bij u bezorgd binnen 1-3 werkdagen (in overleg)! 

Losgestort grind of split worden gratis bij u thuisbezorgd (levering mogelijk binnen 1-3 werkdagen)!

 

4. Zijn de prijzen op Grind.be inclusief BTW?

Al onze prijzen op de website zijn inclusief 21% BTW. 

 

5. Kan ik de bestelling op een ander adres af laten leveren dan het factuuradres?

Ja, uiteraard kan dit. In het bestelmenu kunt u aanvinken of het leveradres gelijk is aan het factuuradres. Zo niet, dan krijgt u daar direct de mogelijkheid om een ander leveradres in te vullen.

 

6. Kan ik ook een proefmonster van een grind-of splitsoort krijgen om de kleur of maat te bekijken?

Uiteraard is dit mogelijk. Wij zenden u op aanvraag kosteloos een proefmonster op van alle soorten siersplit en grind. Mail of bel ons hiervoor gerust.

 

7. Wat is de levertermijn?

Midibags vanaf 1000kg, hele pallets 20kg bags, bigbags en grindstabilisatie: U kunt zelf kiezen tussen levering op route binnen 3 werkdagen of levering binnen 2 werkdagen of op een specifieke dag als het gaat om bigbags, midibags of splitplaten. U krijgt altijd 1 dag voor levering 's avonds bericht per email dat uw order ingepland staat voor de volgende werkdag. Let op, voor bestellingen die na 17.00 of in het weekend geplaatst worden geldt de eerstvolgende werkdag nog niet als eerst mogelijke leverdag, aangezien de planning dan al gemaakt is. 

Losgestort grind/split:

Losgestort grind kan binnen ± 1-3 werkdagen na bestelling / betaling geleverd worden: U kunt zelf een gewenste leverdatum aangeven (min. 48u na bestelling), welke in overleg met onze planning overeengestemd wordt.

Bags t/m 900kg:

Alle bags t/m 900kg worden binnen 3 werkdagen bij u geleverd. Na bestelling van een of meerdere minibags ontvangt u (op werkdagen doorgaans binnen ± 1 dag) via email een trackingnummer waarmee u uw zending kunt volgen. Verder zal de chauffeur u normaliter voor levering bellen.

8. Krijg ik een orderbevestiging?

Ja, U krijgt altijd direct na het plaatsen van de bestelling een orderbevestiging per email. U krijgt dit op het opgegeven emailadres. Heeft u een factuur nodig, bel of mail ons dan.

 

9. Moet ik verplicht over een emailadres beschikken om een bestelling te kunnen plaatsen?

Nee, u kunt ook zonder emailadres bij ons bestellen. Dit kan echter niet via internet. Indien u geen emailadres heeft, kunt u uw bestelling het beste telefonisch plaatsen. Bel hiervoor 014-480238.

 

10. Levert Grind.be ook op zaterdag?

Nee, wij leveren helaas enkel op werkdagen.

 

11. Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, dit is uiteraard mogelijk. De wettelijke herroepingstermijn is 14 dagen. Na ontvangst van de goederen heeft u dus 14 dagen om aan te geven dat u het product wenst de retourneren. Hiervoor hoeft u geen reden op te geven. Wel dient u de retournering telefonisch of per email te melden d.m.v. van een retourformulier (per email of telefoon op te vragen) waarbij U Uw ordernummer op dient te geven. De pakbon dient u mee terug te zenden. Daarnaast dient u zelf zorg te dragen voor de retournering. U kunt de goederen in overleg met ons terug brengen, mits deze in originele staat zijn. Wilt u dat wij de goederen weer op komen halen, vraag dan het ophaalbedrag aan op 014-480251. De kosten voor retourzending dient u zelf te betalen. Meer informatie vindt u onder Retourneringen.

 

12. Hoe reken ik om van m3 naar ton? 

De meeste grind- en splitsoorten wegen ±1500kg per m3, tenzij anders staat vermeld. U doet dan het aantal m3's x 1,5. Nu heeft u het aantal ton. Het soortelijk gewicht staat bij elk product aangegeven.

 

13. Welk formaat grind of split neem ik het beste?

Welke maat grind de meest geschikte maat voor u is, hangt af van de toepassing en van uw wensen:

- In het algemeen zijn voor siertoepassingen waarop niet gelopen wordt alle maten tot 60mm geschikt. 

- Voor sierpaden, looppaden etc. raden wij een formaat aan tussen de ± 5mm en 32mm. Voor een halfverharding (aangetrild) wordt een fijn formaat van 0-5 of 0-10mm gebruikt.

 - Voor een oprit of parking waarop gereden wordt is het standaardformaat 8/16mm het meest gebruikte en aan te raden formaat wegens de berijdbaarheid en het niet tussen de profielen blijven steken van de steentjes. Dit betekent niet dat er geen andere formaten kúnnen worden toegepast, fijner (tot min. 5mm) en grover (tot max. 32mm) kan ook! 

Meer uitgebreide informatie hierover vindt u op de informatiepagina: Welk formaat grind of split neem ik het beste?

 

14. Wat doe ik met lege bigbags of midibags na levering?

Deze mag u houden of weggooien. Er zit geen statiegeld op de bigbags, ook hoeven deze niet geretourneerd te worden.
 

 

15. Ik ben een zakelijke klant en wil de bestelling direct bij mijn klant laten afleveren. Is dit mogelijk?

Uiteraard is dit mogelijk. U kunt een ander afleveradres opgeven dan het factuuradres. Indien gewenst kunt u bij de opmerkingen aangeven dat het om een levering bij uw klant gaat, dan zorgen wij dat er neutraal afgeleverd wordt.

 

16. Zijn jullie bags voorzien van een opdruk?

Nee, al onze bags zijn blanco, zonder opdruk. Zo bent u verzekerd van een neutrale levering bij uw klant!

 

17. Ik heb een BVBA of andere ondernemingsvorm. Hoe zit het met de btw die gerekend wordt op jullie website?

Indien u een onderneming heeft en beschikt over een geldig btw-nummer, dan kunt u in de meeste gevallen exclusief BTW betalen. Dit komt doordat wij een Nederlands bedrijf zijn, er is dan sprake van een intracommunautaire levering. Dit betekent dat u excl. btw bij ons afrekent en de btw zelf aangeeft bij de Belgische overheid. Vult u bij uw bestelling dan uw geldige BTW-nummer in en zorg dat het factuuradres overeenkomt met het geregistreerde bedrijfsadres. Heeft u al betaald? Indien u ons uw naam en btw-nummer doorgeeft, krijgt u het btw-bedrag retourgestort. In enkele gevallen kan het zijn dat u wel BTW-plichtig bent, hierover zullen wij u dan informeren.
Bent u particulier, dan wordt er gewoon de Belgische btw gerekend, aangezien wij beschikken over een Belgisch btw-nummer (BE 0848.441.677). 

18. Hoe werkt het bestellen van losgestorte materialen?

De prijzen voor losgestort grind, split en breukstenen worden berekend op het moment dat u uw postcode invoert. Zo krijgt u meteen de bestse prijs voor úw regio! Hoe werkt dit precies:

1 Selecteer uw product
Op de productpagina kunt u zien of het door u gewenste product losgestort beschikbaar is.
2 Voer uw postcode in
Is het product losgestort beschikbaar? Voer dan uw postcode in om uw lokale prijs te zien. Deze prijs is altijd inclusief BTW en levering!
3 Voeg de gewenste hoeveelheid met de gewenste korrelgrootte toe aan het winkelmandje
Uw postcode wordt dan automatisch meegenomen naar de kassa!

Wilt u uw postcode later nog wijzigen? Ga dan terug naar de productpagina, zodat de prijs herberekend kan worden.

Nog vragen hierover? We helpen u graag persoonlijk verder!

« Ga naar het assortiment siergrind

« Ga naar het assortiment siersplit

« Ga naar het assortiment steenslag

« Ga naar het assortiment kiezel

 

 

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Stel uw vraag per email of bel ons: 014-480251.